|
Přínosy podnikových sociálních sítí pro řízení lidských zdrojů
Traxler, Tomáš ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Tato práce se zaměřuje na přínosy podnikových sociálních sítí pro oblast řízení lidských zdrojů uvnitř organizace. V teoretické části této práce jsou vymezeny pojmy sociální síť, podniková sociální síť a rozbor stěžejních produktů, které těmto oblastem dominují. Následuje shrnutí kritérií pro výběr konkrétního produktu. Praktickou částí je terénní výzkum, který zkoumá problémy v oblasti řízení lidských zdrojů a nastiňuje možné řešení těchto problémů podnikovými sociálními sítěmi.
|
|
Komparativní analýza předních podnikových sociálních sítí
Grau, Jaroslav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato práce se zabývá srovnáním sociálních sítí, které jsou využívány v podnicích. Předmětem jsou 3, předem vybrané, podnikové sociální sítě. Hlavním cílem je následná analýza srovnánavých produktů. Za tímto účelem jsou v první, teoretické, části vymezeny základní pojmy, které obecně souvisí se sociálními sítěmi, jako jsou definice a popsání jednotlivých komponent. V druhé, praktické, části jsou na základě předem zvolených kritérií srovnány jednotlivé sítě. Výstup je shrnut do přehledné tabulky s vysvětlením. Na základě přečtení práce by se potenciální uživatel podnikové sítě měl snáze rozhodnout, kterou eventuálně nasadí do svého podniku, tj. která mu bude nejvíce vyhovovat.
|
|
Možnosti využití podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci
Kabrhelová, Kateřina ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Poucha, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci. Za tímto účelem je v práci nejprve vymezen význam interní komunikace pro firmu, poté jsou obecně vymezeny a popsány sociální sítě se zaměřením na sociální sítě podnikové. Praktická část práce sestává z terénního průzkumu, který zkoumá aktuální stav interní komunikace ve firmách a identifikuje problémy v oblasti komunikace, se kterými se potýkající zaměstnanci v prostředí českých firem. Na základě získaných poznatků je v závěrečné části práce diskutován možný přínos využití podnikových sociálních sítí pro řešení identifikovaných problémů.
|
|
Kategorizace virtuálních sociálních sítí
Březina, Petr ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Kašák, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá virtuálními veřejnými a podnikovými sociálními sítěmi. Primárním cílem je kategorizace vybraných sítí podle zadaných kritérií. Práce je rozdělena na teoretickou část, která je věnována charakterizaci virtuálních sociálních sítí, jejich historii a postupnému vývoji a na praktickou část, v které je seznam nejpoužívanějších veřejných sociálních sítí z hlediska počtu jejich aktivních uživatelů a seznam nejpoužívanějších podnikových sociálních sítí. Práce je přínosem díky aktuálnímu pohledu na stav sociálních sítí a díky spojení kategorizace a kritérií výběru je možné určit aktuální trendy.
|
|
Analýza softwarových nástrojů pro podporu spolupráce v týmu
Čermák, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pražský, Petr (oponent)
Tato práce je zaměřena na analýzu softwarových nástrojů, které dokáží podpořit spolupráci v rámci malé skupiny nebo i velké firmy. Cílem práce je charakterizace činnosti spolupráce a popis technologií, funkcí a principů, které tyto nástroje využívají, analýza 3 zvolených softwarových nástrojů a vypracování rozhodovacího nástroje pro budoucí i současné vedoucí týmových projektů a úloh. Těchto cílů bylo dosaženo díky poznatkům z prostudovaných materiálů a průzkumem jednotlivých nástrojů a jejich funkcí. Přínosem této práce je nejen komplexní pohled na softwarové nástroje pro spolupráci, ale i vytvoření inspirace pro budoucí analýzy tohoto druhu. Dalším přínosem je vytvoření materiálu pro vedení firem nebo projektovým vedoucím pro výběr a nasazení vhodného nástroje a materiálu, který zasvětí do problematiky moderních technologií v oblasti spolupráce.
|
|
Nástroje interní komunikace z pohledu generace Y
Bečan, Martin ; Smutný, Zdeněk (vedoucí práce) ; Klíma, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nástrojů interní komunikace z pohledu mladé generace lidí označovaných jako generace Y s důrazem na podnikové sociální sítě. Práce je standardně rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části jsou po úvodní charakteristice interní komunikace a zasazení komunikačního nástroje do procesu komunikace představeny konkrétní nástroje pro interní komunikaci. Dále je představena část podnikových sociálních sítí jako nového trendu v rámci interní komunikace. Výzkumná část navazuje na teoretickou a zkoumá dle stanoveného postupu postoj generace Y k případnému využívání podnikových sociálních sítí v interní komunikaci organizace.
|